... We're definitely not in Kansas anymore - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu ... We're definitely not in Kansas anymore - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu

... We're definitely not in Kansas anymore

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

02 Mei 2005 | Frankrijk, Castres

YO, eerste bericht uit Frankrijk. Zit nu in een klaslokaal waar ze zodirect drie uur franse les voor onze kiezen gaan krijgen. Ziet er naar uit dat ik iedere week hier wel een keer mail kan checken.
Maar... mijn frans is nu al beter dan dat vqn de meeste vrijwilligers! We lullen onderling soms engels soms frans. Ben gister aangeko,men in ons weekendverblijf. Straks gaan ze naar de werkplaats, een kerk die echt in de fucking middle of nowhere ligt, op 100 k van Chartre... euh, Castres. Ben erg benieuwd naar het werk, schijnt vrij zwaar te zijn - of het is gewoon een stel poesjes hier :)
We zijn met 4 mannen (pools, duits, lets) en een vrouw (italiaans). Wil niet te voorbarig zijn met eerste indrukken, dus zal die jullie voorlopig besparen tot nader uitvoerig psychologisch onderzoek. Laat ik voor Jornt, Laurens en Laurens iig zeggen dat de eagle voorlopig niet gaat landen, vrees ik.
De o,geving is super,ooi hier... kan een uur met de trein rijden zonder iets tegen te komen. Me dunkt dat dit stukje redelijk gefragmenteerd over moet komen - wijt het aan de maandagochtend en aan het franse toetsenbord. Moet nog even wat info in mijn hoofd verwerken na twaalfurige treinreis van gister. Dus excuses als dit engiszins stream of consciousness is - soit! Volgend weekend gaan ze waarschijnlijk op stap om plaatsen hier in de buurt op te woeken (monaco etc) en gaan we buiten ka,peren. Heb er win in. Misschien zal ik daarna wat foto's kunnen plaatsen. Natuurlijk willen jullie ook weten wat voor weer het is. Gister echt superwarm, nu winderig en bewolkt - maar niet echt koud.
Tot slot zou ik nondeju graag een aantal reacties zien hier!!! Laat het me even weten als er weer een controversiele politicus of cineast wordt doodgemaakt in dat kleine, vlakke, drukke, landje.

  • 02 Mei 2005 - 10:46

    Laurens:

    Klinkt gezellig daar Joris. Ben benieuwd naar de eerste foto's.

    Maar over die eagle hè...houston we have a problem? ;)

  • 02 Mei 2005 - 22:50

    Laurens (die Andere):

    He Joris,
    Je pagina via iemand van de roeiploeg toch bemachtigd en nu dus maar mijn eerste reactie (dacht dat het de eerste was, maar zie net een (blijkbaar) andere Laurens met een reactie). Hier blijkbaar hetzelfde weer als bij jou: gister een kleine dertig graden en veel zon (ben zelfs verbrand) en vandaag een graadje of twintig en regen. Voor zover ik weet geen mensen vermoord, alleen hersencellen met koninginnenacht en -dag. Dat bier ook altijd... Oh, en zorg maar dat de eagle gaat landen, je zit niet voor niets in het buitenland ;)

  • 03 Mei 2005 - 07:49

    Marloes:

    Klinkt leuk man. Benieuwd naar de foto's. Klein groepje trouwens. Sterkte met de eagle.

  • 03 Mei 2005 - 22:00

    De_kikker:

    paul hier, ik stuur je zaterdag / zondag de eerste opzet van mijn essay als je nog zin hebt om deze na te kijken en veel plezier mate, en ga voor de italiaanse vrouw, dat zijn altijd de beste!

  • 04 Mei 2005 - 11:48

    Ralph:

    Wat ben ik blij met de reactie van de kikker. Je kan zo zien dat het een kenner is. Maar enfin, nadat ook ik mijn beste Speurneus head opgezet kon ik de taal van het Franse toetsenbord ontwarren. Zijn net terug uit Oslo. Net zoiets als bij jou. Kilometers zonder een living soul tegen te komen. Maar ja er wonen ook te weinig mensen..vandaar. OK knul veel plezier. Werk ze hard en tottemetotte.

  • 04 Mei 2005 - 13:08

    Godspeed Fan (marco):

    jo joris,
    je vermaakt je dus wel begrijp ik. Heb je je koeiemok meegenomen naar frankrijk zo ja dat verdiend dan een foto met deze mok in ene typische franse omgeving ;)

  • 04 Mei 2005 - 14:56

    Jorrit:

    Yo Drs. Lingo,

    Laat nog ff weten waar je precies uithangt, en wanneer je niet op pad bent. Monaco ligt niet in de buurt btw... Verrekt'n bouwvakker! :P Wordt nooit wat met dat richtingsgevoel van jou... :(

    C ya en France!

  • 04 Mei 2005 - 15:08

    Jorrit:

    Yo Drs. Lingo,

    Laat nog ff weten waar je precies uithangt, en wanneer je niet op pad bent. Monaco ligt niet in de buurt btw... Verrekt'n bouwvakker! :P Wordt nooit wat met dat richtingsgevoel van jou... :(

    C ya en France!

  • 04 Mei 2005 - 15:48

    Marloes:

    Zeg, je staat trouwens in mijn msn vereeuwigd met 'stenen schijthuis'. Was dit een voorspelling voor de staat van het sanitair daarzo? :)

  • 04 Mei 2005 - 15:53

    Marc:

    Drol het intresseerd me echt geen hol, maar is ze lekker?? heeft ze anders een lekkere zus(je)? (je kent m'n voorkeur)

  • 04 Mei 2005 - 21:30

    Eva K.:

    Joris....!!!

    vrouwen houden niet van enge vogels, maar van aaibare gevalletjes.

  • 04 Mei 2005 - 22:29

    Marloes:

    Een eagle is ook vooral een grote vogel.. Niks engs aan.

  • 05 Mei 2005 - 13:49

    Remco:

    Hey Joris!
    Ik ben niet zo'n vogelaar maar maak wel uit je verhaal op dat het je nog even bezig bent met settlen daar. Moest wel lachen om bericht van Ralph, mij was hetwelfde opgevallen: AZERTY, wen er maar aan... Bouwvakse de komende tijd!

  • 07 Mei 2005 - 19:53

    Liesbeth En Jan:

    Blij te horen dat je het goed maakt daar in the middle of nowhere. We zijn wel heel benieuwd naar het echte werken dat je schijnt te moeten gaan doen. Zelf hebben we onze dagen in prachtig Goetheland er opzitten.We zien uit naar je volgende bericht en natuurlijk naar foto"s,
    groetjes, Jan en Liesbeth

  • 08 Mei 2005 - 10:56

    Jornt:

    he flierefluiter,

    hoezo psychologisch onderzoek? daar gaat het helemaal niet om! aka ik sluit me aan bij marc

    maar heb me wel al bij de SMS-alert dienst aangemeld voor het geval dat de eagle toch zn snavel roert

    hier in utrecht alles flex; konninenacht was een ware ravage, kots door heel de stad, maar wel mooi feest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Castres

Joris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 35190

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: