Vakantie tijdens de vakantie! - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu Vakantie tijdens de vakantie! - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu

Vakantie tijdens de vakantie!

Door: Jaurice

Blijf op de hoogte en volg Joris

03 Juli 2005 | Frankrijk, Castres

En we keren weer terug naar onze reguliere verslaggever. Zoals jullie inmiddels begrijpen is mijn broertje(ook wel berucht als de kikker, om redenen waar ik hier niet op in wil gaan) een week langsgekomen - en heb ik een week niet gewerkt. Zaterdag was er een bescheiden welkomstBBQ voor Paul met wat gasten van de taalles. De dag erna bezochten we het meer van St Ferréol, dat aangelegd is door een ing. van Napoléon om het canal du midi van water te voorzien. Schitterend weer, frisse wind, lekker gezwommen.
Maandag ben ik voor het eerst in Castres achtergebleven terwijl de hele meute naar Sylvanes vertrok - om vervolgens op de dinsdagavond alweer terug te keren voor (encore) een BBQ, ditmaal van Compagnons Batisseurs. Die nacht heb ik de andere vrijwilligers kaartjesucken en kaartjeblazen geleerd (roeikamp `vo!), dus mij kan niet verweten worden dat ik onze hoogstaande cultuur onvoldoende aanprijs (en ook niet dat ik Nederlands ben verleerdt, als ik dergelijke volzinnen eruit weet te persen).
De volgende ochten vertrokken de andere vrijwilligers weer naar Sylvanes voor mijn ontwaken. Toen dat uur eenmaal gekomen was, heeft Mario ons en Marie-Pierre (een begeleidster van een zomer werkkamp, zoals ik dat ook in augustus ga doen) meegenomen naar Toulouse, waar we hebben geslenterd en gewinkeld. Een marktkoopman heeft mij zelfs gewezen op de overeenkomsten tussen Toulouse en Utereg, die idd allebei een vriendelijke, dorpse atmosfeer hebben.
De donderdagavond kon ik eindelijk de beruchte jeudi soir in de Irish Pub meemaken, met de live optredens van dien. Best aardig, niet al te laat geworden. De ochtend daarop moest ik mijn broertje alweer naar de trein begeleiden - hij nam het vliegtuig vanaf Carcassonne (te snel!).
De zaterdagavond hebben we op het dorpsplein in Castres doorgebracht, waar een gratis concert van Ierse muziek plaatsvond - waarop ik bizonder enthousiast gedanst heb. Het was een erg relaxte vakantieweek, en ik ben helemaal opgeladen om maandag weer aan de slag te gaan.
Alors, Il y a beaucoup de monde qui me demande comment ça va avec mon Français. Moi, je pense que je puisse me débrouiller. J'essai de lire Camus maintenant, et j'y arrive - lentement. Les BD sont plus facile, en tout cas. Especiallement l'entendre et le comprendre sont vachment améliorés. J'ai meme aperçu un accent d'un collègue; c'est l'accent de la Sud de la France. Les mots qui finissent avec 'n', il prononce avec 'ng'. Donc, le phrase 'Putain, tiens bien!' devient 'Puteng, tieng bieng!'. Et oui, comme un vrai Hollandais, j'ai appris beaucoup des grossièrtés.
En wie dat niet begrepen heeft - tant pis. Maar voor iedereen: fijne vakantie!!!!

Tot slot nog een aantal nieuwe fotos, de eerste vier:
-BBQ
-St Ferréol
-De markt van Toulouse
-Voor papa en mama

  • 03 Juli 2005 - 13:53

    Jaurice:

    O, het zijn de laatste vier fotos geworden in het fotoboek. Verder wil ik nog even zeggen dat ik gehoord heb dat er een andere gast onder mijn naam op msn zit. Ik heb niet op msn gezeten sinds ik hier ben, dus niet op letten. Later!

  • 03 Juli 2005 - 20:40

    Anneleen:

    Ha die Joris de bouwvakker.
    Als ik alles zo lees, amuseer je je geweldig, en dat is de bedoeling ook! De heerlijke vakantietijd is weer aangebroken voor de meeste mensen in Nederland, en iedereen zwermt uit over Europa en de hele wereld. Jij spreekt en schrijft al een aardig mondje over de grens, en dat had ik ook wel verwacht hoor! Je leert nergens een taal gemakkelijker en beter, dan in het land zelf.
    Veel plezier gewenst nog de komende tijd en allerbeste groeten van Anneleen.

  • 05 Juli 2005 - 14:52

    Laurens (die Andere):

    He Joris,
    Mooi dat het nog steeds bevalt daar. Et le francais est bien a comprendre...(als dat grammaticaal klopt). Zie trouwens op de foto van de bbq dat jij niet de enige bent die last heeft van een bouwvakkersdecolete ;) Weet trouwens niet zeker of ik nog langs kan komen tijdens mijn vakantie, maar dat merk je dan vanzelf wel.

  • 08 Juli 2005 - 11:26

    Jan:

    De vierde foto is door ons gretig gedownload en inmiddels als schermbeveliging in gebruik.
    Overigens valt me bij de derde foto op dat je letterlijk boven alles en iedereen uitsteekt. Ervaar je dat zelf ook?

  • 25 Juli 2005 - 09:37

    De_kikker:

    yo, pipo is er ee n rede waarom je niets meer schrijft, volgens mij niet, dus pak je hobby weer op, merci!!!

  • 25 Juli 2005 - 13:12

    Jeroen:

    Ik wil me graag bij de bovenstaande reactie aansluiten. Ik begreep dat meneer preases en dhr Dieijen bij je op bezoek zijn, dus ik ben benieuwd naar de avonturen daar in het Franse land. Heb je trouwens nog wat van de Tour de France gemerkt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Castres

Joris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 35167

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: