Daar is hij weer - Reisverslag uit Sylvanès, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu Daar is hij weer - Reisverslag uit Sylvanès, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu

Daar is hij weer

Door: Jaurice

Blijf op de hoogte en volg Joris

30 Juli 2005 | Frankrijk, Sylvanès

Iedereen: sorry voor de lange wachttijd... Het was agtelijk druk hier en ik ben niet bij een compu in de buurt gekomen. Zelfs nu moet ik de eer overlaten aan een gastschrijver, de heer Rembrandt van Dieijen die mij met Marc is komen opzoeken. Verder wil ik toevoegen dat ik idd de Tour heb zien langskomen (20km van hier) en dat het een beetje tegenviel en ik me voorneem om jullie meer op de hoogte te houiden. Ook hoop ik snel in de gelegenheid te zijn fotos toe te voegen, want ik heb er veel die de moeite waard zijn. Dit weekend wordt het huilen, want de meeste vrijwilligers van mijn groep vertrekken omdat Sylvanes is afgelopen. Ik blijf hier nog een weekje met Slavo om op te ruimen en ga daarna meedoen met een internationaal zomerwerkkamp voor jongeren. And, without further delay:
____________________________________________
Deze keer een verslag van Marc en Gerbrand! Wij hebben Joris afgelopen week bezocht. Woensdag zijn we per auto vertrokken om donderdagmiddag aan te komen.
In het dorpje Sylvaness kwamen de vrijwilliger tegen, die met de rest van de groep van vrijwilligers een stuk van de Tour de France had gekeken.
De eerste middag hebben we eerst wat rondgekeken. De geur die me in de slaapzaal tegemoet kwam was wel even wennen, maar dat is ook wel te verwachten in een ruimte waar werkende mannen slapen.
We konden er ook blijven slapen en meeeten, op voorwaarde dat we meehielpen. De ena-laatste week dat er aan de kerk gebouwd werd ging in, we hebben daarom voornamelijk nog opruimd. Het gebouw is nog niet af, maar dat komt vast nog wel.
Vrijdagochtend hebben we ook nog meegeholpen. Daarna zijn we met de auto naar Castres gegaan. Het weekend was enorm gezellig met de andere vrijwilligers die daar ook zaten.
Aangezien ik met mijn auto was, waren er drie auto's en konden we ons makkelijk verplaatsten. Vrijdagavond zijn we naar een festivaltje geweest. Het festival viel musicaal wel wat tegen. Er waren wel andere vrijwilliger. Tussen de concerten door was bovendien een intermezzo van een feestband die wel swingde.
Zaterdagoverdag bleef bijna iedereen de hele dag in bed liggen, maar Joris, Marc en ik zijn nog wel even naar een museum in Castres geweest.
's Avonds wel aanzienlijk actiever. Eerst hebben een spectakel in een Frans dorpje gezien. Daar waren ook weer andere vrijwilligers van allerlei landen waaronder Spanje en Turkije, die deelnamen aan een zomerwerkkamp.
Na hun verblijf bezocht te hebben zijn we weer teruggegaan naar Castres. Na overleg en discussie (wat kunnen die Italianen lang overleggen), zijn we om 4 uur! naar een discotheek gegaan. Om 5 uur ('s ochtends) waren weer terug maar de avond was nog lang niet voorbij.
De Praeses Marc kende nog een drinkspel en ontplooide zijn kwaliteiten als medogenloos dictator 'You made a mistake, you have to drink'. Een sujet uit Polen begreep het spel niet helemaal. Na een stevige woordenwisseling besloot hij zich uit het spel terug te trekken. Omstreeks 10 uur waren alle deelnemers behalve ondergetekende en de praeses zwaar onder invloed. Alles is op video vastgelegd, dus het kan binnenkort nogmaals bekeken worden.
Zondag is overdag daardoor ook weinig gedaan, behalve dat 's avonds weer een heerlijke maaltijd is klaargemaakt en een film gekeken. Frans ingesproken, want blijkbaar zijn alleen Nederlanders voldoende getraind voor ondertiteling.
Maandagochtendvroeg hebben we afscheid genomen en zijn ik en Marc weer terug naar Nederland vetrokken. Het was een een erg leuke tijd!

  • 31 Juli 2005 - 13:15

    Ralph:

    In order for you not to forget your other languages I decided to write in English. I do hope you're not so far gone and you still can read and understand this Language. Here in Holland the weather is bad. I do think someone hates us up there. The rain is pouring down and it is raining cats and dogs. As a matter of fact I think I'm growing something between my towns. If the rain doesn't stop I'll be able to swim over the English Channel without any problem. OK enough babbling about the weather. We're preparing to go on hollidays. We will be leaving Holland on August 9th. The journey will take us to Mexico first, than by touringcar we will visit a part of Mexico, Guatemala, Honduras and Belize. Than after 16 days we will be back in Cancun and the trip will be over.
    As you know the preparatuion for these trips is very nice.... first we visited a department of KLM where they put needles in your body: one for DTP and one for Hepatitis A. And of course they surprise you by telling you that you have to swallow pills as soon as you get into Malaria country. And the best of all is you have to keep swallowing these pills up to three weeks after you're back. OK Jaurice (I wonder what they would call you in England) have a nice time during Summercamp. Rember to eat all your veggies.
    I'll be back.

  • 31 Juli 2005 - 17:13

    Stephanie:

    Hallo Joris
    Dat is inderdaad even geleden dat wij mogen lezen over jouw franse avontuur en dan moet je het ook nog gedeeltelijk over laten aan je vrienden.
    Je krijgt zo langzaam aan vast moeite met je nederlands!
    Ik weet niet wat ik me precies moet voorstellen bij jouw "zomerwerkkamp"maar het wordt vast heel gezellig.
    Heel veel groeten van Koos en Stephanie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sylvanès

Joris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 35170

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: