Mijn eerste keer in Frankrijk... - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu Mijn eerste keer in Frankrijk... - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu

Mijn eerste keer in Frankrijk...

Door: Jaurice

Blijf op de hoogte en volg Joris

16 Mei 2005 | Frankrijk, Castres

Oesters eten!
Ja, laten we het eens over eten hebben. Wat dachten jullie dan? Nom de Dieu! Ils sont comme des petits gamins!
Ik meldde al dat we door de week veel eten in Sylvanes - maar het is ook bizonder:
Gebakken forel
Bouillabaise met inktvissen
Mosselen van het haardvuur (met alle respect mam, maar dit waren de beste mosselen ooit)
Stoofpotten met wild...
Ik wacht nog op de eerste keer kreeft eten.
En hoe verbrand ik al die kilos? Nou, de hele dagen staan we soms van acht tot acht op de steiger - en bovendien ben ik begonnen met hardlopen met de nieuwe poolse jongen. Dat is pittig - je hebt hier twee soorten terrein: omhoog en omlaag. Maar het uitzicht is het absoluut waar. Ik moet nog een aantal mooie fotos van de kerk en omgeving maken. Het is goed om met die poolse jongen (Thomas) te praten - hij wil alles doen om weg te komen uit polen, heeft een maand door londen gezworven en probeert hier geld te verdienen om naar amerika te kunnen. Plaatst je eigen leventje in Nederland iig flink in perspectief.
Zaterdagavond zijn we op stap gegaan in Castres - was lachen, maar wel achterlijk duur. Biertje in de disco is ZES euro. Zo krijgt indrinken extra betekenis. En: Polen houden niet van dansen.
De volgende dag ben ik de stad zelf wat verder wezen verkennen, oa het kleine maar aardige Goya museum. Zaterdagavond en zondagmiddag zijn mooie contrasterende momenten om de hartslag van een stad op te pikken - maar ik ben bang dat Castres reanimatie nodig heeft. Je zult op internet overal het plaatje van de huizen aan het water vinden, maar dat is dan ook een van de weinige mooie plekken in de stad. Er is wel een wonderschoon park in het noorden.
Overigens weet ik nu meer over mijn stage. Ik vertrek de eerste week van juni voor een week naar Montpellier met andere vrijwilligers uit heel frankrijk om over onze projecten te praten (en ik neem aan ook andere dingen). Volgende keer zal ik wat meer vertellen over de andere vrijwilligers en misschien ook het werk. U vraagt, wij draaien.
Niet veel meer tijd nu, dus: groeten!

  • 16 Mei 2005 - 10:07

    Jaurice:

    Hahaha, om even op mezelf te reageren... Ik las net jullie weerbericht!
    Gister mn nek verbrand hier.

  • 18 Mei 2005 - 06:01

    Riekie Van Hemert:

    Joris wat leuk zo'n verhaal over je werk in Frankrijk. Ik hoorde het van je moeder en ben dus gelijk gaan kijken. We blijven zo wel op de hoogte van jou reilen en zeilen daar.
    Dat de drank in de disco's duur zijn daar kon ik je wel vertellen, als je op een terrasje gaat zitten is dat ook zo duur.
    Je zult begrijpen dat wij je niet komen bezoeken daar, maar nog heel veel plezier.

    Groeten Joop en Riekie.

  • 18 Mei 2005 - 17:44

    Annet Tijsse Klasen:

    Hoi Joris,
    Je hebt het daar goed naar je zin, lees ik uit je verhaal. Geniet er maar van, en nog heel veel plezier.
    Tot mails, groetjes Annet.

  • 19 Mei 2005 - 11:18

    Bianca:

    Ha Joris,
    Vies he oesters........!! kreeft lijkt me een beter idee. Je vermaakt je prima zo te lezen!!! En toch maar weer aan het hardlopen geslagen? Hier in Utrecht gaat alles zijn gangetje..... Groetjes!

  • 20 Mei 2005 - 21:30

    Anneleen En Willem:

    Hoi Joris,

    Liesbeth meldde ons jouw site. Die willen we wel gaan volgen. Het is een hele belevenis, met al dat gekke voedsel en onbekend werk. Maar je weet het te waarderen, lezen we. Dus we wensen je nog heel veel mooie ervaringen.
    Groetjes, A&W.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Castres

Joris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 35192

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: