Maandagochtendje - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu Maandagochtendje - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu

Maandagochtendje

Door: Jaurice

Blijf op de hoogte en volg Joris

05 September 2005 | Frankrijk, Castres

Dag allemaal! Ik heb de ochtend vrij om een kort bericht te plaatsen. Ik ga niet naar de taalles die weer is opgestart, omdat ik zodirect de trein ga pakken naar Montpellier voor een week stage. Dat zal een soort seminar zijn waar allerlei vrijwilligers uit heel frankrijk ervaringen uitwisselen over het leven als vrijwilliger. Vrijdagmiddag kom ik alweer terug.
Ik ben vorige week heel kalm begonnen met het werk. We zullen de komende maand werken aan een kasteel in een dorpje dat Lacaz heet, zo'n 70 kilometer van hier. Het kasteel is niet al te indrukwekkend - er is veel herbouwd en veranderd in alle tijd. Het opstarten van het werk ging erg langzaam; Domi (animateur) was nog erg vermoeid, veel materialen ontbraken en er was een meningsverschil over wat we precies kunnen doen aan het kasteel. We hebben vooral veel koffie gedronken met de inwoners van het dorp. Mij beviel dit alles zeer goed omdat ik vooral mentaal nog best vermoeid was van het intensieve zomerwerkkamp.
Deze week kwamen er twee Tsjechische meisjes, Dita en Theresa, twee Duitse, Meike en Theresa (die we hier Uma noemen omdat ze zoveel op miss Thurman lijkt) en een Belg, Ruben. En yes, hij is Vlaming, dus ik kan weer Nederlands praten! Bizar, maar tijdens het praten ben ik sommige zinnen van het frans naar het nederlands aan het vertalen. Zijn vette Vlaamse accent maakt de zaken er niet makkelijker op... Daarnaast lijkt het erp dat ik nauwelijks meer Duits kan praten. Voordat ik hier kwam was het mijn derde taal (dat is nu frans), en het is alsof ik tegen mezelf zeg: spreek je derde taal! en ik vervolgens in het frans begin.
Maar we hebben een geweldige nieuwe ploeg, onze huizen zijn weer bijna vol. Mario en ik proberen de nieuwe vrijwilligers goed op te vangen en ze hier wegwijs te maken - het geeft een vreemd gevoel om een van de senioren te zijn. Gister naar het zwembad geweest, alle avonden samen gegeten en ons anderszins vermaakt: het goede leven houdt niet op na de zomer! (Het is hier overigens nog steeds boven de 30 graden)
Dita en Ruben werken samen met mij voor de rest van september; helaas dus niet al te lang. Daarnaast komt er volgend weekend dan nog een nieuwe vrijwilliger, een Est genaald Micha die ook in onze ploeg komt. Wij zullen in september de toren van ons favoriete kasteel gaan bepleisteren. Volledig nieuw werk voor mij, dus ik ben benieuwd. Het werk zal hoe dan ook minder intensief zijn dan Sylvanes, waar we met een waanzinnig gemotiveerde ploeg als gekken gebosseerd (niet nederlands, soit) hebben. Sowieso gaan we vanaf nu de dinsdagochtend vertrekken en hebben we dus ook de hele maandag vrij! Dat zal hard nodig zijn om bij te komen van de komende weekenden.
Tot slot wil ik jou, Jornt, van harte feliciteren met het vinden van een nana (of gonzesse). Voor een romantisch weekendje in Castres weet je me te bereiken. Laat me voor mijzelf melden dat ik niet àlles op de site knal wat me overkomt.

  • 05 September 2005 - 12:41

    Jornt:

    he kerel,
    nieuws reist snel... tres interessante
    Zit nu eerste dag op stage in den haag, tov tweede kamer.
    belooft erg leuk maar intensief te worden (8 mnd)

    en een romantisch weekendje, ik zal het eens bespreken...
    wordt het dan dubbeldaten met Uma? denkend aan die laatste zin...

  • 05 September 2005 - 12:51

    Bianca:

    Ha Joris,
    Jij vermaakt je wel zo te lezen!!! Dus je blijft nog een paar maandjes extra...oud en nieuw in Paris is echt een aanrader alvast!!

    Hier begint alles weer...colleges..pff, valt niet mee nu hier eindelijk weer de zon volop schijnt!

    Groetjes Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Castres

Joris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 35165

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: