Oproep! - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu Oproep! - Reisverslag uit Castres, Frankrijk van Joris Driest - WaarBenJij.nu

Oproep!

Door: Jaurice

Blijf op de hoogte en volg Joris

30 Mei 2005 | Frankrijk, Castres

Zo, gister is hier de grondwet voor heel europa naar de zijn mallemoer geholpen - en ik voel me niet voldoende geinformeerd om mijn mening te geven - maar ik ben benieuwd wat jullie gaan stemmen deze week.
Bericht is wat later deze keer, ik zit nu al in Sylvanes voor een korte werkweek - want donderdag vertrek ik voor een week op stage - ik weet niet of ik dan zal kunnen updaten. Mijn stage zal in de buurt van Montpellier zijn, met zon twintig andcere EVS vrijwilligers uit heel Frankrijk. Ik geloof dat we vooral veel moeten gaan praten in seminars.
Vorige werkweek was de eerste echte warme, ik begreep dat dat zelfs in Holland zo was. Het werk op het dak is best pittig dan, maar we kunnen wel goed bijkleuren.
Gister zijn we na drie uur slaap naar de vestingstad Carcasonne geweest - indrukwekkend. We hebben daar een wandeling gemaakt over de stadsmuren en vooral veel gelachen door het slaapgebrek. De avond ervoor maakten we het laat in Club 109, de enige acceptabele disco in Castres - dus ik ben nog redelijk moe vandaag.
Gevoelsmatig een beetje onstabiel. Ik denk veel, en ik geloof nu dat wie je bent eerder bepaald wordt door je toekomst(visie) dan je verleden - en daarom weet ik op dit moment niet zo goed wie ik ben. Maar dat is goed, want twijfel is altijd beter dan zekerheid (zoekwoord voor deze dag: discordianisme).
Tot slot dan nog de oproep: Op ons toilet hangen, als in het gemiddelde studentenhuis veel kaarten uit allerlei landen. Op ons vorige feest is een aantal kaarten gestolen. Willen jullie helpen deze kaarten te vervangen? Graag Boomerang kaarten ofzo met slechte nederlandse!! teksten. Ons adres is:
Compagnons Batisseurs
39 Chemin de Verdun
8100 Castres France
En niet gaan zeuren over verzendkosten - plak er maar een albert heyn zegel op - en de stufi is ook net binnen, toch?

  • 30 Mei 2005 - 20:00

    Ralph Christina:

    Ik wil natuurlijk even reageren op het hele gedoe rond die europese grondwet. Gelukkig maar dat die naar de klote is. Wat dacht je. Moeten mijn zusters en ik anders gaan omzien naar een andere job. En ik vind dat ik hier in New York met het uitbrengen van enkele keelklanken mij uitstekend vermaak ende bezig houd. Dus voor ons oranjes geen omzien in rancune. Soit paturain zouden de fransen zeggen.
    Leuk wel zo'n verhaal over Carcasonne. Ik herinner mij in de tweede klas van mijn middelbare school een van de franse lessen die ging over hoe Carcasonne aan zijn/haar naam is gekomen. (is een stad nu mannelijk of vrouwelijk. Of moet je daarvoor het klootjesvolk onderzoeken?) Door mijn leeftijd herinner ik me de details niet meer, maar was het niet ene mevrouw Carcas die op haar hoorntje blies(sonne) om een of andere reden en de stad behoedde voor de ondergang??? Nou Joris de groeten hier uit Nederland (de temp is weer flink gezakt) en tot schrijfs.
    Ralph

  • 31 Mei 2005 - 17:57

    Jaurice:

    Yo Ralph, mooi verhaal! Volgens mij kun je mooi discussieren met paul over de grondwet.
    Mazar het verhaal over Carcas is helaas een fabeltje - de naam is een aangepaste versie van iets oud keltisch.
    Groeten uit frankrijk - waar de temp ook wat is gezakt!

  • 01 Juni 2005 - 11:25

    Jan:

    discordianisme zou ik na enig zoekwerk omschrijven als een soort religieus dadaisme. Niet is wat het lijkt, niet staat vast, maar het is wel leuk om ergens in te geloven. Ik veronderstel dat dit ook in wat occulte comics voorkomt. Wellicht heb je het daar uit gehaald.
    Staat het in je scriptie?Ben wel benieuwd welke de associatie is met je huidige leef- en werksituatie.

  • 01 Juni 2005 - 12:08

    Laurens (die Andere):

    Zal eens kijken of ik nog een mooie kaart voor je heb. Maar waar blijven de foto's?

  • 03 Juni 2005 - 10:24

    Jaurice:

    Religieus dadaisme, dat is een goeie. Maar ik zeg niet dat het niet fijn is om ergens in te geloven - maar wel dat je de volgende dag weer in iets anders kunt geloven!

  • 03 Juni 2005 - 13:27

    De_Kikker:

    he pipo, waz up! zit je te chillen? weer eemn mooi verhaaltje ik ben trots op je schrijfstijl. Voor de rest wordt het eindelijk tijd da je maar eens hard gaat werken want al dat luieren op die vakantie van jou kan zo een leven toch niet doorgaan. En als je ff niet weet waardoor het leven wordt bepaald en welke richting je opmoet, onthoud dan dat links altijd beter is dan rechts. Voor de rest gewoon genieten over 6 maanden moet je het niet wagen om frans te spreken want ondanks het referendum zijn die hier nog steeds niet geliefd. p.s. ik heb een nieuwe hengel gekocht en ga NU een dikke snoek vangen, laterz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Castres

Joris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 35160

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: